söndag 13 november 2011

Just det...

...jag har en blogg! Jag kommer på det då och då, men har liksom inte fått in nån vettig rutin för att skriva än. Det kommer. Jag såg en dokumentär i söndags, om vårdbolaget Carema, som fifflar med sina scheman så att det ser ut som att de är ordentligt bemannade, medan personalen i själva verket går på knäna. Då kände jag att jag hade ett blogginlägg att skriva, för jag blev så förbannad, besviken och äcklad. Det handlar om människor, det handlar om att min mamma är 65 år, hur kommer äldreboendena se ut om 10 år?


Just nu handlar livet om mer triviala saker än detta. Nyopererad med en mage som liksom inte "hänger med" riktigt,och gör ont när jag gör en för hastig rörelse - ja då blir livet svårare än vanligt. Jag har svårt att röra mig, även om det är mycket bättre än i fredags. Idag kom jag faktiskt ner till Alice matskål, men det kräver att jag går ner på knäna. Knyta skorna går inte, plocka upp saker från golvet kan göras med tårna.... uppfinningsrikedomen flödar! Nu ska jag strax bli "rastad" av Sofia, vi ska gå en liten promenad. Hon kommer hit, knyter mina skor och så går vi runt kvarteret, jag med stavar för att lättare ta mig fram.


Ja gud vad jag får öva på att be om hjälp och öva min ödmjukhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar