onsdag 30 november 2011

Dagen idag

Dagen har varit ganska tung, det känns inte som jag vaknar nu för tiden, känner mig som en zombie. Är lättsårad, lättkränkt och lättirriterad. Har svårt för förändringar, klarar inte av att stressa och har svårt att fatta beslut. Bägaren rann över idag när en kollega frågade om vi skulle spela in MI-samtal imorgon. "Nej, för jag är ledig" sa jag, "jaha, det står på schemat att du jobbar  "sa han då... Mycket riktigt står det på schemat att jag jobbar - men inte i min almanacka. Som jag har hängt upp mig på denna lediga dag - som jag har längtat, och nu måste jag vakna 06.00 imorgon med. Har dessutom en akupunkturtid inbokad kl 11, så jag får ta friskvård den timmen.


Katterna, de hjälper, att gosa med en kelig katt är läkande för själen. Nu siktar jag in mig på en ledig em och en helt ledig fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar