torsdag 12 januari 2012

Sen sist

...har jag
  • varit ledig nio dagar i sträck i samband med jul och nyår
  • gjort "jag-är-bra-burkar" till mina syskonbarn där jag skrivit lappar med positiva egenskaper och saker de är bra
  • lyckats få med mig katterna, både fram och tillbaka, till mamma.
  • sett mamma charmas av katterna!
  • sökt tre intressanta jobb - ett som utvecklare, ett som vägledare och ett som verksamhetsansvarig på en Anti-diskrimineringsbyrå
  • varit till IKEA med mamma och på hemvägen krockat med ett rådjur. (Det gick bra, lite skador på bilen enbart).
  • haft Anna på besök från Göteborg!
  • funderat mycket över mitt jobb, mitt mående och min trötthet och försökt hitta strategier för att komma ur denna svacka. (återkommer med resultat!)
  • Registrerat mig på en distanskurs som handlar om Genus i litteraturen.
  • längtat efter att yogan ska starta och funderat på om det är nu jag ska köpa kort på Friskis?
  • känt mig oförstående till varför Bilprovningen ska privatiseras, men ändå tänkt att det är bättre att den privatiseras i jämförelse med Systembolaget.
  • saknat middags- och sovsällskap
  • sett många avsnitt av "Six feet under"
  • blivit lite uppgiven av detta http://www.rfsu.se/sv/Om-RFSU/Press/Pressmeddelanden/2012/RFSU-Allianspartierna-maste-sta-upp-for-de-manskliga-rattigheterna/
  • svarat på många viktiga och kluriga frågor i överfulla frågelådan http://www.tjejjouren.se/stall-din-fraga-15
  • blivit inspirerad av detta inlägg och börjat fundera på vilka mina kvinnor ska vara (Återkommer om detta också!)
  • köpt en ny, större och platt teve!
So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar